צפו • האדמו"ר ממודז'יץ ביקר בשומרון והתפלל בקבר יוסף

בעריש פילמר | צילום ווידיאו : גרגורי באדו, מאיר ברכיה 1 Comment on צפו • האדמו"ר ממודז'יץ ביקר בשומרון והתפלל בקבר יוסף
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (שני) התקיים בשומרון ביקור מיוחד של האדמו"ר ממודז'יץ, שלווה ע"י ראש המועצה האזורית שומרון בפועל יוסי דגן ומנהל היחידה האסטרטגית דוידי בן ציון.

הרבי ביקר באזור התעשיה ברקן, באיתמר, ביצהר ובקבר יוסף שבשכם. הביקור ביצהר החל ב'לחיים טיש' – מפגש ודברי תורה בלשכת רב היישוב הרב דוד דודקביץ' ובהמשך הגיעה המשלחת לקבר יוסף לתפילה מרגשת, שירים וניגוני דבקות.

הרב דודקביץ' סיפר לאורח על תלמוד התורה המיוחד אשר פועל בישוב ושוחח עימו בדברי תורה. האדמו"ר ממודז'יץ סיפר על מעשי האדמו"רים הקודמים לחסידות מודז'יץ ועל יחס גדולי ישראל לארץ ישראל ולתורה.

הרב דודקביץ', רב היישוב יצהר אמר: "האדמו"ר ממודז'יץ ממשיך את מסורת האדמור"ים הגדולים לבית מודז'יץ שהיו מלאים באהבת ישראל ובחיבת ארצנו הקדושה כדרכה של החסידות מראשיתה".

ראש מועצת שומרון בפועל יוסי דגן הדגיש כי השומרון שייך לכלל המגזרים ועל כן הוא גם שייך לציבור החרדי בישראל: "השומרון מחבר את כל עם ישראל, אנו שואבים מסר זה ישירות מיוסף הצדיק אשר הצליח לאחד את 12 שבטי ישראל. החיבור המובהק ביותר בין עם ישראל לאזור זה הוא החיבור היהודי, התורני. על כן, מרגש אותנו לראות תלמודי תורה מלאים, ישיבות פורחות ושיעורי תורה בלי הפסקה בכל יישוב ויישוב. יש לנו אחריות להביא לשומרון ולמקומות הקדושים שבו את כל עם ישראל, וזכות גדולה לארח רבנים ואדמור"ים אשר מכבדים אותנו בנוכחותם ובדברי תורתם, ובמיוחד את האדמו"ר ממודז'יץ, אשר לחסידות בנשיאותו יש קשר חם לארץ ישראל ורבים בהתיישבות מעריכים ומוקירים".

ביקור זה מתווסף לשורה ארוכה של סיורים בשומרון וכן ביקורי תפילה בקבר יוסף של אדמור"ים ורבנים חשובים בציבור החרדי, כאשר המשמעותי ביותר היה ביקורו של האדמו"ר מויזניץ רבי ישראל הגר שנערך לפני כשנתיים. מפגשים אלו נועדו בין היתר לחזק את החיבור ההדדי בין הציבור החרדי ותושבי השומרון בכלל ובסה"כ למעלה מ-15 אדמור"ים הגיעו לאזור בשנים האחרונות.

עם כניסתו למתחם, האדמו"ר ממודז'יץ פגש את מח"ט שומרון אל"מ שי קלפר וקצין הגמ"ר שומרון רס"ן אליצור טרבלסי ובירך אותם יחד עם כל חיילי צבא הגנה לישראל.
1

2

5

7



1 תגובות

מיין תגובות